Loop Groep Bunschoten (LGB), Improve Together

Wij zijn een groep hardlopers die lekker en stevig willen trainen, samen verbeteren. Onder het onderdeel atleten kan je lezen over de behaalde resultaten en doelen. Hardloopschoenen en de straat, meer hebben we niet nodig. Iedereen loopt op zijn eigen niveau, maar wel doelgericht. We willen een zinvolle trainingsprikkel dus we trainen interval, fartlek, lange duurlopen of we doen een wedstrijd. Een groep dus en geen vereniging. Wil je met ons mee trainen plaats dan een bericht in het gastenboek.

De eerste training van de week is op maandagavond vanaf 19:30 uur. Daarna is de training op woensdagavond (19:30 uur) op de kunststof 400 meter baan (op sportpark de Vinken), terwijl op donderdagavond (19:15 uur) vaak de training wordt gecombineerd met core-stability oefeningen. Zaterdag is een dag dat er vaak wordt afgesproken, maar is er geen vaste training. Tijdens deze training lopen we vaak in het bos waar we een gevarieerde (lange) duurloop doen of een fartlektraining. Spreekt dit verhaal en onze doelstelling je aan? Je bent welkom om mee te komen lopen.

Het sociale aspect:

We vormen een (loop)groep waarin we elkaar ondersteunen en motiveren in het hardlopen. Hardlopen is een individuele sport en toch vormen we een team! Iedereen heeft zijn eigen niveau, traint in zijn eigen tempo maar we respecteren elkaar en zijn geïnteresseerd in elkaar. We trainen samen en proberen ook doelen te combineren, bijvoorbeeld dezelfde wedstrijd als richtpunt kiezen. Behalve tijdens het lopen “ontmoeten” we elkaar ook op deze website, whatsapp, Facebook en Twitter. Hier houden we onze vorderingen bij, kunnen we reageren en nieuwe ideeën voorleggen aan elkaar. Maar boven alles: hardlopen is onze hobby en hardlopen is leuk!

De prestaties:

We zijn prestatiegerichte sporters. Alle leden presteren op hun eigen niveau maar hebben wel gemeen dat ze serieus en doelgericht trainen. Het doel is de eigen prestaties te verbeteren! De minst snelle lopers hoeven zich niet te laten opjagen maar lopen hun eigen tempo. De snelste lopers houden echter niet in, ook zij lopen hun eigen tempo. De trainingen worden zo georganiseerd dat we steeds kunnen herverzamelen, of iedereen werkt op een overzichtelijk parkoers het intervalprogramma af.

De gezamenlijke trainingen zijn vooral kwaliteitstrainingen. Vooraf is het duidelijk wat voor training er op het programma staat. Waar wenselijk kunnen de deelnemers een persoonlijk schema en/of persoonlijke richttijden krijgen voor de uitvoering van de trainingen. Er zijn twee trainers die zelf meelopen maar met veel enthousiasme de lijnen uitzetten en individuele tips geven. Je hoeft geen topper te zijn, maar je wil jezelf wel verbeteren. We trainen voornamelijk extensieve intervaltrainingen, een beetje gebaseerd op de souplesse-methode. Voor een marathon zijn ook lange duurlopen nodig, en die doen we het liefst in bosrijke omgeving op zaterdag.