Tips

7 tips voor een succesvolle Running-streak

  • Doe niet mee als je op dit moment last hebt van een blessure, overbelasting of oververmoeidheid. De kans is groot dat de challenge het probleem dan groter maakt.
  • Doe niet mee als je een absolute beginner bent. Een verantwoord opbouw schema begint normaliter met om de dag lopen: het lichaam heeft dan echt een dag herstel nodig.
  • Draag (hardloop)kleding! Sommigen verwarren de term running-streak (een hardloop-reeks) met de term streaker wat naaktloper betekend. Dat heeft echter niets met elke dag hardlopen te maken!
  • Zorg voor 2 paar loopschoenen. Dan kan je afwisselen zodat je schoenen kunnen drogen bij slecht weer. Het is ook beter voor de demping in je schoenen als ze niet dagelijks belast worden.
  • Train je normaal gesproken bijvoorbeeld drie keer per week , loop dan op de extra dagen voor de streak heel rustig en niet teveel meters. Dit is al zwaar genoeg.
  • Probeer de run ergens in het normale dagprogramma in te passen. Bijvoorbeeld rennend de kinderen van school halen, doe de lunchpauze een run i.p.v. walk, etc.. Als je hem echt moet inplannen als extra training kost het vaak meer tijd en moeite.
  • Accepteer het als het echt niet kan. Ben je lekker op weg in de challenge maar je wordt ziek? Dan stop je gewoon, neem geen onverantwoorde risico‚Äôs! Dat is overmacht. Volgend jaar krijg je een herkansing.